ترمووود

مشخصات فنی بهترین مجری ترمووود

مشخصات مهارتی مجری ترمووود

برش قطعات که باید توسط مجری ترمووود انجام شود در اساس تفاوت چندانی با دیگر انواع محصولات ندارد و حتی هنگام قطع از روی گره ها, تراشه و ترکهای زیادی مشاهده نخواهند شد. در کارگاهها و در هنگام نصب, قطعات درخت کاج و زبان گنجشک و صنوبر, سازگاری بسیار خوبی با دستگاههائی از قبیل سمباده برقی و دستی, رنده و همچنین دریل مشاهده شده است.به دلیل کمی ترد و حساس بودن الوار ترمووود ,دقت عمل بیشتری در هنگام حمل و نقل صورت پذیرد.از پرتاب کردن و انداختن محصولات بر روی زمین خودداری شده و الوار با طول زیاد را از یک سمت به تنهائی نباید بلند کرد. به دلیل خشک بودن و ظرافت که در تولید محصولات ترموود موجود است, در هنگام سمباده زنی و برش, خاک اره و در فضای کارگاهی منتشر میشود که میتوان با استفاده از هواکش و یا ماسک از مشکلات تنفسی جلوگیری نمود.

بهترین دستگاه مجری ترمووود

چنانچه از میخهای ضد زنگ برای اتصال قطعات استفاده میشود, بسیار توصیه میگردد تا مجری ترمووود از دستگاههای پنوماتیک که دارای کنترل میزان فشار کوبیدن میباشند استفاده کرد چون اعمال فشار زیاد بر روی میخها میتواند منجر به بروز ترکهای ریزی در سطوح ظاهری و درونی چوب نما ها گردد. تقریبا در شرایط ایده ال, سر میخها بایستی حدودا بین یک تا دو میلیمتر زیر سطح بالائی چوبها قرار بگیرند تا غیر قابل لمس و رویت باشند.با استفاده از میخهای ضد زنگ, نه تنها از مشکلاتی از قبیل زنگ زدگی و پوسیدگی آنها به مرور زمان جلوگیری خواهد شد, بلکه استقامت و همچنین رنگ آنها ثابت باقی خواهند ماند. میخهای گالوانیزه و همچنین دارای سر به شکل بیضوی و حلقوی که از دستگاههای پنوماتیک شلیک میشوند, راهکاری استاندارد و قابل قبول در مرحله نصب هستند.

نکات فنی مجری ترمووود نما

در بسیاری از پروژه های ساختمانی کنونی از محصولات ترمووود استفاده میشود.

و مانند هر نوع کار ساختمانی دیگر انجام محاسبات نصب از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

از انواع اتصالات و نصب هم پوشانی.

یا به اصطلاح ship lap که در آنها از محصولات دارای فاق و زبانه است.

که درون همدیگر چفت و محکم میگردند میتوان در اینجا نام برد.

از چنین سیستمی میتوان در احداث دیوار های افقی بهره برد.

منوط بر آنکه مجری ترمووود با رعایت مواردی ضمن هدایت آبهای سطحی و حاصل از نزولات آسمانی.

از انباشته شدن و نفوذ آنها به عمق چوب نما و دیوار های ساختمان جلوگیری به عمل آورد.

محاسبات نصب مجری ترمووود

با استفاده از مواد عایق مناسب میتوان به دکوراسیون و احداث بناهای افقی زیبا برای نمای ساختمان ها یا cladding پرداخت آن هم به نحوی کاملا ضد آب یا به اصطلاح واتر پروف. در هنگام محاسبات و نصب چوب نما به محیط پیرامونی پروژه بایستی دقت فراوان نمود از جمله فاصله بین محصولات ترمو تا زمین و موقعیت جغرافیایی ساختمان.ایجاد تهویه و سیستم مناسب گردش هوا در اطراف الوار ها از اهمیت بالایی برخوردار است چون تجمع آب و گل در بین چوبها میتواند موجب بروز پوسیدگی و همچنین کپک و قارچ گردد که مجریان ترموود باید به آن توجه داشته باشند. میتوان ترمو را بر روی زیرساختهای سیمانی و بتونی و همچنین چوبی نصب کرد ولی مساله ایجاد کانالهای تهویه برای خشک ماندن الوار همچنان ثابت است.