ترمووود, مقالات

تفاوت ترمووود با چوب روسی

مقاومت ترمووود با چوب روسی در برابر پوسیدگی

در اینجا بهتر است برای درک راحت تر تفاوت ترمووود با چوب روسی ، برتری های ترمووود بر چوبهای دیگر را ذکر کنیم.چرا بهتر است از ترمووود استفاده کنیم؟ در کنار زیبائی ظاهری محصولات چوب نما که به دلیل حرارت, دارای رنگی قهوه ای هستند,  دلایل متعددی برای انتخاب ترموود بجای الوار معمولی وجود دارد . اولین و مهمترین عامل محبوبیت چوب نما مقاومت در برابر پوسیدگی و نفوذ قارچ میباشد چون شیره و مواد غذائی از چوب خارج میشوند موجب دورنگهداشتن حشرات به دلیل عدم حضور مواد قندی و شیرین است.شاید باورکردن این موضوع کمی سخت باشد ولی مقاومت و استحکام چوب نما در قیاس با دیگر محصولات حداقل پنجاه درصد بیشتر است چون نفوذ رطوبت به عمق این محصولات سخت تر میباشد. بدون استفاده از محافظ , میزان عایق بودن چوب نما حداقل به میزان ۲۵ تا ۳۰ درصد از دیگر محصولات چوبی بالاتر است.

آزمایش حرارت و صوت ترمووود با چوب روسی

همچنین آزمایش های مختلف نشان دهنده ی این موضوع است که مقاومت چوب های ترمووود با چوب روسی نسبت به ترمووود فنلاند در برابر هدر دادن گرما ویا انتقال صوت حداقل ۲۵ درصد بیشتر می باشد.بنابرین محصولات تولید شده ترمو بسیار مناسب تر از چوبهای روسی یا دیگر چوب نما جهت استفاده در فضای باز ،در ها ،نمای بیرونی، سونا،پنجره، حصار ،پرچین و… می باشد.علاوه بر جنگلهای منطقه فنلاند, چوبهای بدون گره از کشور سوئد نیز قابلیت بالائی برای تبدیل شدن به ترمو دارند و با محیط زیست نیز سازگار هستند. شرکتهای معماری و طراحی پروژه های بازسازی زیادی را بر عهده میگیرند و بخشی از کار آنها جداسازی و درآوردن چوبهای کهنه و قدیمی میباشد و ترمو یکی از بهترین جایگزین ها است.

فروش ترمووود با چوب روسی در تهران

بواسطه استفاده از حرارت, به طول عمر محصولات و الوار نیز اضافه میشود.

رابطه مستقیمی با افزایش میزان حرارت به مقدار سالهای عمر ترمووود نیز افزون میگردد.

ولی مهم است تا از تولیدکنندگان معتبر که دارای مجوز از اتحادیه بین المللی در تهران ترمو میباشند.

خرید کرد چون عدم دقت در بالابردن حرارت از میزان استحکام چوب خواهد کاست.

جالب است که به خاطر گرم شدن سطوح الوار, ترکها نیز تقریبا بوجود نخواهند آمد.

که باز بخاطر افزایش استحکام آنهاست.لازم به ذکر است ترمووود با چوب روسی کاملا با روشهای طبیعی.

و تنها با استفاده از حرارت و بخار بدون افزودن هیچ گونه ماده شیمیایی انجام می پذیرد.

افزودن بخار آب سبب محافظت و جلوگیری از شکست و یا ترک های احتمالی می باشد.

که این کار به صورت کاملا تخصصی انجام می پذیرد.

کاربرد به روز ترمووود با چوب روسی در انزلی

بعد از حرارت دیدن چوب ، رطوبت چوب چوبی به حدود چهار الی شش درصد کاهش پیدا می کند.به خاطر کاهش رطوبت موجود در چوب به علت عملیات ترمووود با چوب روسی مقاومت چوب در برابر تغییرات ابعاد نسبت به چوب حرارت ندیده بسیار بالا می رود. واین به این معناست که در عمل ،چوب ترمو وود به هیچ عنوان تغییر ابعاد و شکل نخواهد داد.گفته های فوق برتری های ترمو را بر دیگر اقسام چوب ها همچون چوب روسی ،چوب ایرانی و دیگر چوب ها را بازگو می کند که چرا ما باید از ترمو استفاده کنیم.