مقالات

طراحی چوب نما در دکوراسیون داخلی

چوب نما در دکوراسیون داخلی

در هنگام استفاده از چوب نما در دکوراسیون داخلی و همچنین اتصال قطعات با استفاده از چسبهای مایع، بهتر است برای اتصالات قوی تر از محصولاتی استفاده گردد که در درجه حرارت پایین تری در کارخانه خشک شده اند. به همین دلیل کلاس بخصوصی برای محصولات چوب نما در دکوراسیون داخلی و سازگار با مواد چسبی برای طراحی نما با ترمووود تعریف و ارائه شده است.

اجرای چوب نما در دکوراسیون داخلی

چسبهایی که برروی محصولات و اجرای چوب نما در دکوراسیون داخلی کاج و صنوبر و اش استفاده می گردند و بر پایه آب می  باشند  به مرور به داخل بافتهای ترمو نفوذ می کنند. یک نمونه از چنین چسبها پی.وی.آ.سی می باشد. دقیقا به همین دلیل زمانبر بودن اتصالات چسبی می باشد که پس از اعمال یک لایه چسب بایستی برای مدتی طولانی تر از معمول قطعات ترمووود را به هم فشرد.

کاربرد چوب نما در دکوراسیون داخلی

چنانچه بیش از حد معمول از چسب برای اتصالات ترمو پاین و اش استفاده گردد

و یا میزان آب در آنها زیاد باشد، به زمان خشک شدن بیشتری هم نیاز است.

میزان جذب پذیری محصولات چوب نما در دکوراسیون داخلی و همچنین نوع چسب بکار رفته

در نمای چوبی ساختمان و دکوراسیون داخلی بسیار مهم هستند.

بر اساس آزمایشات صورت پذیرفته، چسبهای از نوع پلی اورتان بسیار مناسب هستند.

هزینه طراحی چوب نما در دکوراسیون داخلی

در هنگام کار در پروژه های چوب نما در دکوراسیون داخلی ، پرسنل هزینه نصب معمولا برای پوشاندن درزها و شکافها از چنین چسبهائی که به اختصار پی یو نامیده می شوند استفاده می نمایند. نکته جالب در هنگام استفاده از چوب نما این است که بایستی خود چسب و یا سطح ترمو دارای کمی رطوبت اضافی باشند و در غیر این صورت حتی پس از چند ساعت بعد از خشک شدن اتصالات بسیار ترد و شکننده و ضعیف خواهند بود. در هنگام چسباندن قطعات و درزهای چوبی ترموود توجه به شرایط محیطی مانند درجه حرارت سطوح الوار و همچنین میزان رطوبت محیط می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.َ